قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

آموزش قلم زنی روی مس

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

نحوه قلمزنی روی مس نیاز به یادگیری جامع و کامل دارد. مانند همه هنرمندان دیگر، اینکه بتوانید یک ظرف مسی یا دیگر ظرف ها از جنس های طلا، برنج و غیره را به هنر قلمزنی مزین کنید، خود یک هنر ویژه به حساب می آید و یادگیری آن تا مدت ها وقت می برد. هنر قلمزنی روی مس شیراز، اصفهان هر کدام سبک های جداگانه خودش را دارد. کسانی که از پایه این آموزش ها را دریافت می کنند می توانند در طی مدت زمان مشخص به یک هنرمند زبده تبدیل شوند یا اینکه خودشان به آموزش قلمزنی روی مس به دیگر هنر آموزان مشغول شوند.مراحل شکل گیری یک شئ یا ظرف قلمزنی سادگی و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. در کل سبک های قلمزنی روی مس، پایه اصلی کار یک شیوه مشخص دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.
 

آموزش قلم زنی روی مس



مرحله اول: آموزش قلمزنی روی مس
هر کجا که جستجو کنید به راحتی در می یابید که برای قلمزنی روی مس یک مرحله ابتدایی وجود دارد و آن قیرریزی است. این مرحله ابتدایی ترین و پایه ترین مرحله ای است که باید انجام شود و فرقی هم نمیکند که سبک نهایی کار که قصد داریم به واسطه آن طرحی را روی ظرف بیندازیم به چه شکل است.شیوه ریختن قیر ظرف ها به دور کلی دو مدل است، یا به شیوه تخت انجام می گیرد یا اینکه به شیوه ریختن قیر داخل ظرف آن را پر می کنند. داخل قیری که درون ظرف ریخته می شود نباید حباب یا هوا تشکیل شود و کل ظرف می بایست پر شود. در غیر این صورت در انتها کار دچار مشکلاتی خواهید شد.برای قیرریزی مسطح و صاف باید توجه داشت که سطح مورد نظر مرطوب نباشد یا یک عامل خارجی مثل چربی روی آن قرار نداشته باشد. قیمت قلم زنی با توجه به کیفیت کار انجام شده بر روی هر ظرف برآورد می گردد.


مرحله دوم: قرار دادن طرح
انتقال طرح روی فلز مثل شیوه کپی یک طرح روی یک کاغذ است که البته پیچیدگی ها و تمایزات خاص خودش را دارد. بسیاری از افراد از کاغذ کپی برای انجام این انتقال استفاده می کنند. برخی دیگر نیز خود طراحی مورد نظر را روی شئ می چسبانند. پس از چسباندن با کمک قلم سنبه خطوطی که باید روی ظرف نقش ببندد را پیاده سازی می کنند.

آموزش قلمزنی روی مس


مرحله سوم: قلمزنی
این مرحله مهم ترین بخش کار است. یک هنرمند خبره از یک هنرمند آماتور در این مرحله مشخص می شود. کسانی که تجربه کافی نداشته باشند حتی شیوه به دست گرفتن چکش و قلم متفاوتی دارند. آموزش قلمزنی روی مس در این مرحله با تجربه و پشتکار به دست می آید. برعکس مراحل دیگر شما به عنوان یک هنرمند باید از اصول قلمزنی روی مس در این حالت آگاهی داشته باشید و کارتان را شروع کنید. اصولا قلم بین انگشت شست و سبابه قرار می گیرد و وقتی چکش بر سر آن فرود می آید برای جابجا شدن و حرکت کردن راحتی بیشتری را برای هنرمند به ارمغان می آورد.حالت به دست گرفتن چکش نیز به اندازه قلم مهم است. باید آن را بین انگشت های کوچک دوتایی و کف دست قرار داد تا کنترل آن آسان باشد و ضربه سنگین یا بیش از حد معمولی و نرم به ظرف مورد نظر وارد نشود. پس از طی مدت زمان مطلوب و اتمام چکش زنی، کار تمام است.


جمع بندی نهایی، آیا یادگیری قلمزنی روی مس راحت است؟
برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید پشتکار و توانایی خود را برای یادگیری قلمزنی روی مس بسنجید. مانند بسیاری دیگر از هنر های مشابه، یادگیری قلمزنی روی مس هم به پشتکار و مرارت مداوم نیاز دارد تا از شما یک هنرمند مجرب و آب دیده پدید آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه میتوانید مطالب آموزشی سایت بازار مینا را بررسی نمایید.

  • نمایش : ۴۸۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی