قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

صنایع دستی قلمزنی اصفهان روی مس

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

وقتی نام قلمزنی روی مس اصفهان می آید، ناخودآگاه به یاد چه چیزی می افتید؟ یک ظرف زیبا؟ یا شاید هم میخ و چکس و ظروف یا قاب های فلزی که بعدا از زیر دست هنرمند خوش ذوق آن، به شکل و شمایل جدید بیرون می آیند! پروسه ی قلمزنی روی مس اصفهان البته به این سادگی نیست اما ظروفی  که در این پروسه خلق می شوند سادگی، زیبایی، ظرافت و دوام پایدار خود را دارند.شیوه های قلمزنی در خروجی اثر نهایی تبلور پیدا می کنند. اینکه قلمزنی روی مس اصفهان چه تفاوتی با دیگر سبک ها دارد، در شیوه قلمزنی آن مشخص می شود. در این صورت شما می توانید به سبک های دیگری مثل تبریز و شیراز هم رجوع کنید که در آنها سبک و ظاهر نهایی تفاوت های ویژه ای دارد.
 

صنایع دستی قلمزنی اصفهان روی مس


قلمزنی روی مس اصفهان چه سبکی دارد؟
در قلمزنی روی مس اصفهان، دو سبک اجرا می شود. به آنها قلم ریز و قلم زنی برجسته می گویند. این دو سبک سالهای سال است که بین هنرمندان اصفهانی رواج دارد و شما می توانید انواع و اقسام ظروف مزین شده به هنر قلمزنی را به این دو سبک به راحتی پیدا کنید. در روش برجسته، آن بخش های اثر که برجستگی بیشتری دارد باعث عمیق تر نشان داده شدن بخش های کم عمق می شود و در نتیجه وقتی از دور به آن نگاه می کنیم، یک ظرف سه بعدی می بینیم. این روش، نسبت به شیوه قلم ریز هم استفاده مکرر دارد و هم توسط بسیاری از خریداران مختلف، انتخاب می شود. بسیاری از نمونه های آن را می توان در ضریح امام ها و آرامگاه افراد مشهور به سادگی یافت.

 


سبک های دیگر که به نام تبریز و شیراز شناخته می شوند،  اعمال برجستگی ها و فرورفتگی ها به شیوه خاصی انجام می شود، مثلا با کمک مچ دست. در سبک قلمزنی روی مس اصفهان اما ضربات چکش بیشترین تاثیر را برای ایجاد عمق و تغییر شکل ظاهری ظروف و قابها دارند.


تاثیر دوره های مختلف تاریخی بر قلم زنی روی مس طرح دار
قلمزنی روی مس اصفهان و سایر سبک های دیگر که از آنها نام بردیم، طی دوره های مختلف تاریخی ( از ساسانیان تا به امروز) دستخوش تغییر شده اند. همین تغییرات، باعث پدید آمدن شیوه های قلمزنی مختلف با طرح های متفاوت است. اگر اطلاعات محدودی در این زمینه داشته باشید به خوبی می دانید که طرح های روی ظروف قلمزنی شده یک شکل، یک سبک و با یک ساختار کلی نیستند. آنها با تمایز های خاصی که دارند، بر اساس انتقال مفاهیم و تاثیراتی که از تاریخ ایران گرفته اند، برای خود منحصر به فرد هستند. 

صنایع دستی قلمزنی روی مس


از دوره های تاریخی مختلف، چنین برمی آید که هنر قلمزنی روی مس اصفهان همچنان پرطرفدار می باشد. به طوریکه از آن دوره ها تا به امروز، طرفداران متعددی برای خرید هدایا و تبلیغات از این هنر والا بهره برداری کرده اند. متنوع بودن سبک های مورد استفاده برای ایجاد برجستگی ها و تورفتگی ها روی این آثار، باعث محبوبیت آن شده است. چرا که کاملا قابل حدس است که یک اثر تکراری و تهی از خلاقیت، نمی تواند طی دوره های مختلف تاریخی این چنین پایدار بماند.

 


قیمت قلم زنی روی مس چقدر است؟
برای اطلاع از هزینه قلم زنی روی مس قیمت به روز و خرید آن می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی بازار مینا اقدام کنید. در این سایت، اطلاعات و جزئیات مربوط به هر اثر به طور کامل درج شده است که می توانید قبل از هرگونه خرید آنها را بررسی نمایید و سپس تصمیم بگیرید. طرح ها و سبک های مختلف قلمزنی روی مس اصفهان نیز در این فروشگاه موجود می باشد.

  • نمایش : ۲۶۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی