قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

خرید وسایل قلم زنی اصفهان آموزش قلمزنی روی مس

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

قلم زنی در ایران

قلم زنی از هنرهایی است که قدمت آن در کشورمان بسیار دور و دراز می باشد. قلم زنی به معنی حکاکی خطوط، نقوش و تورفتگی ها و برآمدگی ها بر روی فلزاتی من جمله مس، طلا، نقره و برنج است. هنر تاریخی قلم زنی از شغل های صناعی و فلزکاری می باشد که نتیجه ی آن خلق صنایع دستی و گران بهایی چون تابلوهای قلم زنی، سینی، شکلات خوری، قندان، مجمعه های مسی بزرگ و زیورآلات می باشد. مهد این صنعت شهر اصفهان می باشد و همچنین برای خرید وسایل قلم زنی، لوازم قلم زنی اصفهان نیز مشهور و به نام است. همچنین شهرهای چون شیراز، تبریز و خوزستان نیز این صنعت دست را ساخته و سبک های خاص خودشان را دارند‌ به همین سبب شما می توانید برای خرید وسایل قلم زنی به این شهرها نیز مراجعه کنید‌.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

قلمزنی اصفهان

وسایل و ابزار قلم زنی

در شغل قلم زنی ابتدا داخل و یا قسمت زیرین ظرف مورد نظر مانند سینی را گچ و یا قیر اندود می کنند. این کار به سبب جلوگیری از سوراخ شدن ظرف و همچنین سر و صدای کمتر انجام می شود. سپس با چکش و قلم مخصوص طرح را بر روی ظرف حکاکی می کنند. قلم زنی به دو روش مجزای قلم ریز و برجسته انجام می شود که قلم زنی برجسته بیشتر برای ضریح امامان شیعه مورد استفاده قرار می گیرد.برای قلم زنی ابتدا باید برای خرید وسایل و ظروف قلم زنی اقدام کنید. علاوه بر یک ظرف فلزی، از وسایل و ابزار قلم زنی می توان به چکش و قلم اشاره کرد. هر چند ممکن است لوازم قلم زنی روی مس و سایر فلزات در جزئیات با یکدیگر متفاوت باشند و برای خرید وسایل قلم زنی شما را دچار مشکل کنند اما اصل و پایه ی همه ی آن ها همین دو وسیله می باشد.

 

قلم زنی اصفهان


انواع قلم و چکش در قلم زنی

چکش وسیله ای است که دارای دسته ای چوبی می باشد اما قسمت سر آن بسته به کاربردش ممکن است پلاستیکی و یا فلزی باشد. از چکشی با سر فلزی برای کوبیدن بر روی قلم و حکاکی بر ظروف استفاده می شود و چکش با سر پلاستیکی و بدنه ی چوبی برای کوبیدن فلز و ایجاد برجستگی و یا فرورفتگی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین سبب در خرید وسایل قلم زنی باید با انواع این لوازم آشنایی داشته باشید.
برخلاف چکش که فقط دو نوع بود، قلم در قلم زنی انواع مختلفی دارد و باید برای خرید وسایل قلم زنی لیستی از آن ها را داشته باشید. قلم های مخصوص عبارت اند از: قلم سنبه، قلم پرداز، قلم نیم بر، قلم گر سواد، قلم گر سوم، قلم یک تو، قلم ناخنی، قلم بادامچه، قلم کف تخت، قلم نیم ور، قلم نیم بر کلف، قلم قلم گیری، قلم بادامی و قلم خشه. هر یک از این قلم ها در قلم زنی برای ایجاد جزئیات و یا پیرایش استفاده می شوند لذا در خرید وسایل قلم زنی تهیه ی آن ها لازم و ضروری می باشد.

  • نمایش : ۲۶۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی