قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

طرح خام قلمزنی اصفهان

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

طرح خام قلمزنی، همانی است که کارهای بعدی آن هنوز انجام نشده و استاد لازم است که برای این که طرح او زیبا و نفیس به نظر برسد، کارهای بعدی را روی آن انجام داده و بعد از آن به بازار عرضه کند. استاد در طرح خام می تواند طرح را از چندین تغییر داده و در نهایت به بهترین شکل ممکن آن را ایجاد کند. قلمزنی همان ایجاد نقش و نگار روی کالاهای فلزی مانند نقره، طلا، برنج، که هرگز و تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود. هنر قلمزنی از دوران گذشته وجود داشته و به خاطر حمایت هنرمندان تا به امروز پابرجا مانده است. طرح قلمزنی برجسته یکی از بهترین طرح هایی است که در کارگاه های اجرا می شود. قلمزنی روی ظروف مس از قدیم الایام انجام می شد .

 

طرح قلمزنی

قلمزنی اصفهان

شهر اصفهان، مهد قلمزنی است و طرح های محصولات قلمزنی در ابتدا توسط استادان ترسیم شده و روی آن ها در سطح فلزی، قیر کشیده می شود تا طرح روی فلز ثابت باقی بماند. بعد از این که طرح مشخص شد، با قلم و چکش روی سطح فلزی ترسیم می شود تا روی سطح به مدت طولانی باقی بماند. در سطح شهر اصفهان کارگاه های قلمزنی خیلی زیادی وجود دارد که به مرور زمان مجهز شده اند و تجهیز کارگاه ها باعث شده که افراد خیلی زیادی در این کارگاه ها کار کنند. شهر اصفهان از زمان های قدیم، مهد این هنر و میناکاری بود و به همین دلیل شاهدیم که بسیاری از اساتید قلمزنی از این شهر بوده و تربیت نسل های جدید باعث خواهد شد تا این هنر با حفظ ریشه های باستانی به نسل های بعدی منتقل شود. طرح خام قلمزنی ، لازم است که از جهات مختلف بررسی شود.

 

طرح های متنوع روی سطوح مختلف فلزی

این هنر روی سطوح مختلف فلزی مانند طلا، نقره برنج، مس انجام می شود و استادان این هنر  نسبت به سایر اساتید، بیش تر بوده و طرح های روی این فلز تاریخچه و دیرینه بسیار قدیمی دارند و از قدیم الایام این هنر روی مس تاریخچه دیرینه ای ندارد. برخی از اساتید طرح های خام را از چند جهت بررسی می کنند تا در نهایت نهایی شده و کارهای بعدی آن ها انجام شود.

 

طرح قلمزنی

 

 

ظروف قلمزنی

طرح های قلمزنی را می توان روی ظروف مختلفی مانند بشقاب، قاشق، گلدان، کاسه انجام داد و اکثر اساتید عادت کرده اند که روی این ظروف که سطح مسطح آن ها خیلی بیش تر است، طرح های قلمزنی را انجام دهند. در طرح خام می توان گفت که هنوز ظرف بعد از آن تمیز نشده اند و وقتی که طرح خام توسط استاد نهایی شد، بقیه کارها با سرعت هر چه بیش تری انجام می شود. 

 

محبوبیت مس برای انجام طرح های قلمزنی 

فلز مس از زمان های قدیم به گونه ای بود که اساتید این هنر روی آن طرح های مختلف را اجرا می کردند. طرح هایی که از زمان های قدیم تا به امروز باقی مانده و هر روز بر میزان محبوبیت این طرح ها و ظروف افزوده می شود. طرح خام مرحله ای است که در مرحله ابتدایی بوده و استاد لازم است که کارهای بعدی را روی آن انجام دهد. 

 

طرح خام قلمزنی، همانی است که کارهای بعدی آن هنوز انجام نشده و استاد لازم است که برای این که طرح او زیبا و نفیس به نظر برسد، کارهای بعدی را روی آن انجام داده و بعد از آن به بازار عرضه کند. استاد در طرح خام می تواند طرح را از چندین تغییر داده و در نهایت به بهترین شکل ممکن آن را ایجاد کند. 

 

  • نمایش : ۲۵۲
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی