قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

قلم زنی بروجرد هنر صنایع دستی پارسی

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

قلم زنی در بروجرد

یکی از راه های شناخت یک شهر صنایع دستی و تاریخی آن است. تمامی شهرها و منطقه های کشورمان ایران سرشار از هنر و صنعت های ارزشمند قدیمی است. شهرستان بروجرد نیز از گذشته های دور مهد صنایع دستی و مصنوعات بوده است و علاوه بر این که سبب شهرت این شهر در زمینه ی مصنوعات دستی شده است، راهی برای کسب درآمد ساکنان آن نیز می باشد. قلم زنی در بروجرد یکی از صنایع دستی قدیمی و شناخته شده ی این شهرستان است که راهی برای امرار و معاش مردمان آن می باشد و حرفه ی اصلی و یا شغل دومی برای درآمد زایی است. این شغل فارغ از جنسیت همواره توسط زنان و مردان مورد استقبال قرار گرفته است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

قلم زنی بروجرد

قلم زنی بروجرد و همچنین قلم زنی بر روی ورشو در این شهر سبب اشتغال زایی بسیاری شده است و همچنین صنایع دستی حکاکی شده ای چون قندان، قوری، فنجان، سینی، سماور، جام، شمعدان، شکلات خوری، تابلوهای قلم زنی و دیگر محصولات چشم نواز خلق می شود. صنعت گران این آثار گران بها را با دقت، حوصله و ظرافت حکاکی کرده شاهکاری را خلق می کنند که مزین بخش خانه ها و دفاتر کار است. قلم زنی بروجرد یک سوغات ارزشمند برای عزیزان می باشد، همچنین اگر به دنبال تحفه ای زیبا هستید قلم زنی بروجرد از برازنده ترین هدیه ها برای مادر و پدر، همسر، دوست و یا نوعروس و دامادان است.

 

صنعت قلم زنی

قلم زنی بروجرد هنری است که در آن به وسیله ی چکش و قلم مخصوص، طرح ها و نقوش چشم نواز و زیبا بر روی فلزاتی چون ورشو، طلا، نقره، مس و برنج حکاکی می شود. قلم زنی بروجرد بیشتر به قلم زنی بر روی ورشو مشهور است و در واقع می توان خاستگاه اصلی قلم زنی بر روی ورشو را شهرستان بروجرد دانست. هنر قلم زنی یکی از رشته های سنتی ایران است که به وسیله طرح قلم زنی بروجرد رنگ و بویی اصیل به خود گرفته و جایگاه ویژه ای پیدا می کند. وجود وسایل قلم زنی در خانه های ایرانی نشان از علاقه ی مردم به این هنر تاریخی و همچنین شناخت آن ها از گذشته ی سرزمینشان است. قلم زنی هنری است که درون مایه ای از دانش و هنر را در یک جا با هم به کار می گیرد و همراه با کاری سخت برای تولید، لذت خلق یک اثر ماندگار را با خود به ارمغان می آورد.

 

قلم زنی در بروجرد

قلم زنی در بروجرد به این صورت است که قلم زنان ایرانی ابتدا به وسیله قیر و یا گچ داخل ظرف مورد نظر را پر می کنند تا از آسیب دیدن ظرف و یا سر و صدای زیاد جلوگیری کنند، سپس طرح را بر روی فلز رسم کرده و به وسیله ی چکش و قلم مخصوص آن را حکاکی می کنند. نتیجه ی این تلاش یک شی گران بها و ارزشمند خواهد شد که شناسنده ی یک کشور و مردم هنرمند آن است.

  • نمایش : ۳۲۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی