قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

قلم زنی خوزستان و صنایع دستی ایرانی

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

قلم زنی خوزستان از جمله صنایع دستی نفیس و گران بهای کشورمان به شمار می رود که قدمتی بیش از 3000 سال دارد. قلم زنی خوزستان با انتقال نقوش و ایجاد برآمدگی و فرورفتگی با قلم و ضربه ی چکش روی سطوح مسی، طلا، نقره و برنج ایجاد می شود.از انواع مختلف اشیاء قلم زنی می توان به سینی، گلدان، مجمعه های بزرگ، تابلو ها و انواع ظروف اشاره کرد. قلم زنی خوزستان اما اکثرا کاربرد زینتی دارد و بر روی دستبند، انگشتر، قندان و سینی جلوه گری می کند. بانوان با داشتن دستنبد ها و انگشتر های قلم زنی خوزستان علاوه بر نمایان کردن هنری سنتی و تاریخی و نشانگر اصالت زن آریایی، جلوه ای شیک نیز خواهند داشت.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

قلم زنی خوزستان


قیمت قلم زنی خوزستان

این زیورآلات قلم زنی شده هدیه ای برازنده برای خانم هایی خواهد بود که عاشق زیبایی، تاریخ، هنرهای اصیل و با کیفیت هستند که می تواند نگاه و توجه همگان را را جلب کند. با این قلم زنی خوزستان می توانید در روز مادر لبخندی بر لبان مادرتان حک کنید و یا قلب همسرتان را در روز زن به دست آورید همچنین هدیه ای برازنده برای نو عروسان و یا دختران خوش ذوق سرزمینمان است.از نقوش رایج بر روی محصولات قلم زنی خوزستان شتر، نخل، ساربان، گنبد و قایق هستند که متناسب با انواع علاقه و سلیقه ها می باشد. حرفه ی قلم زنی خوزستان در گذشته غالبا در شهرهای خرمشهر، آبادان و اهواز رونق داشت اما امروزه این فعالیت در اهواز بیشتر به چشم می خورد. قوم صبی برای امرار و معاش اکثرا به قلم زنی خوزستان اشتغال دارند.


ظروف قلم زنی خوزستان

همچنین قلم زنی خوزستان می تواند بر روی ظروف نیز حکاکی شود. این ظرف های سنتی که اثر دست و برآمده از زحمت و هنر ایرانیان است می تواند بهترین تزئین برای خانه های شما باشد. از این ظروف می توانید برای زیبایی بخشیدن به میزها و از تابلوها برای جان بخشیدن به دیوارها استفاده کنید تا علاوه بر داشتن رنگ و لعاب و روح زندگی، جلوه گر هنر و اصالت ایرانی باشد.خانه ی هر فرد نشان از ذوق، استعداد و سلیقه ی صاحبخانه دارد و شما می توانید با قلم زنی خوزستان نمایانگر یک ایرانی اصیل باشید. اگر قصد شناساندن ایران و هنر ایرانی به دیگر کشورها و مردمان هستید، قلم زنی خوزستان بهترین گزینه خواهد بود که با ظرافت، دقت و حوصله و هنر ایرانی خلق شده است.

قلمزنی خوزستان


امروزه برای قلم‌ زنی نخست داخل یا زیر ظرف یا سینی مورد نظر را که معمولاً از جنس نقره یا طلا است از محلول قیر و گچ پر می‌ کنند تا سروصدای قلم کمتر به گوش برسد و همچنین مانع از سوراخ شدن ظرف در حین کار شود. سپس نقش مورد نظر را روی ظرف رسم کرده و قلم مناسب را انتخاب کرده و روی سطح ظرف قرار می‌ دهند و با چکش بر انتهای قلم می‌ کوبند تا شیارها و نقش‌ ها با تغییر شدت ضربه روی ظرف ایجاد شوند.قلم زنی خوزستان در طرح ها و شکل های مختلف در دسترس هنر دوستان قرار دارد که علاوه بر رونق بخشیدن به صنعت کشورشان و مردمان خوزستان، از تاریخ کشور خود نیز حمایت می کنند.

  • نمایش : ۳۲۵
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی