قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

قلم زنی در زنجان از هنرهای اصیل و محبوب ایرانی

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

در میان شهرهای مختلف ایران، قلم زنی در شهر زنجان نیز دارای سابقه طولانی است و تاریخچه قلم زنی در زنجان به حدود 10 قرن پیش می رسد. در ادامه در مورد این هنر اصیل شهر زنجان، تاریخچه و نحوه خرید محصولات قلم زنی زنجان این شهر بیشتر صحبت شده است.خوشبختانه امروزه استقبال از صنایع دستی که مختص هر شهر و منطقه ای است مانند صنایع دستی اصفهان چون قلم زنی روی مس، نقره کاری و مواردی از این دست مورد توجه جوانان قرار گرفته و بسیاری برای ورود به این حوزه یا خرید محصولات قلم زنی اقدام می کنند که نشانه رشد این علاقه است.

 

تماس با واحد فروش: 09019277512

 




همانگونه که در مقدمه اشاره شد هنر قلم زنی در زنجان در پشت سر خود سابقه ای طولانی دارد و پیشینه آن به 900 سال قبل برمی گردد. گرچه بسیاری از صنایع دستی زنجان به فراموشی سپرده شده، اما هنر قلم زنی همچنان سرپاست و محصولات مرتبط با این هنر در حال تولید هستند که بهترین کیفیت را دارند. استفاده از مس برای قلم زنی نیز در استان زنجان بیش از مواردی چون طلا و نقره مرسوم است.از آنجایی که یکی از دوران مهم در رشد و شکوفایی این هنر در زمان سلجوقی بود و این حکومت در شهرهایی چون همدان، زنجان و قزوین هم پایگاه حکومتی داشت، به همین خاطر شاهد شکل گیری و رشد قلم زنی در این شهر تا به امروز هستیم.از میان هنرمندان معاصر، شهیر و معروف این شهر در زمینه قلم زنی می توان به استاد الماسی و استاد محمودی که متاسفانه فوت کرده، اشاره کرد. این دو شاگردان بسیاری داشته‌اند که امروز خود در مقام استاد مشغول به این هنر و آموزش آن هستند.

 

قلم زنی زنجان


معرفی قلم زنی در زنجان

هنر قلمزنی در زنجان نیز مانند دیگر شهرها تعریف واحدی دارد و به ایجاد خطوط و نقوش با استفاده از ضربه زدن یک چکش بر روی قلمی است که روی صفحه یا ظرف برنجی، مسی، طلا یا نقره قرار گرفته است. اغلب ظروفی هم که در این هنر مورد استفاده قرار می گیرند ساخته دست هستند و همین امر ارزش قلم زنی را دو صد چندان کرده است.


خرید قلم زنی زنجان

اگر به دنبال شیوه مناسب برای خرید محصولات مرتبط با این هنر هستید و فکر می کنید که تنها راه سفر به این شهر است باید گفت که سخت در اشتباه هستید. فروشگاه های آنلاین صنایع دستی امروزه در حال فعالیت هستند که خرید محصولات قلم زنی زنجان را از هر جای ایران و در کمترین زمان ممکن کرده اند. تضمین کیفیت کالا و ارائه محصولات دارای شناسنامه از مزایای خرید از اینگونه فروشگاه ها به شمار می رود.قلم زنی یکی از صنایع دستی ماندگار در کشور است که علی رغم ناملایمات فراوان در طول تاریخ زنده است. شما با خرید محصولات قلم زنی در زنجان یا هر شهر دیگری یک گام بسیار بزرگ برای پاسداشت این هنر و زنده نگه داشتن آن خواهید برداشت. همچنین انگیزه مضاعفی به افرادی خواهید داد که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

 

  • نمایش : ۳۰۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی