قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

قلم زنی روی مس از بهترین صنایع دستی اصفهان

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

قلم زنی از صنایع دستی اصفهان، شیراز ، تبریز و تعداد دیگری از شهرهای ایران به شمار می رود که تاریخچه چند هزار ساله دارد. با این وجود هنوز زنده و سرپا مانده است و طرفداران خاص به خود را دارد. قلم زنی روی ظرف ها و وسایل مختلف از جنس برنج، طلا و نقره انجام می شود. قلم زنی روی مس یا همان قلم زنی مس یکی از شاخه های معروف در این میان است که در تمام شهرهای مختلف با توجه به سبک هر کدام انجام می شود.

تماس با واحد فروش: 09019277512


قلم زنی روی مس چیست؟

قلم زنی بر روی مس که با نام هنر نقاشی و برجسته کاری بر روی مس هم معروف است به نقش ها و خطوط ایجاد شده بر روی ظروف مسی با کمک چکش و قلم های مخصوص این امر اشاره دارد. با توجه به سابقه چندین هزار ساله این هنر، ایران را می توان در قلم زنی بر روی مس و همچنین فروش محصولات قلم زنی بر روی مس اولین در جهان دانست.دلیل اصلی استفاده از مس در این نوع صنایع دستی هم به خاطر خاصیت چکش پذیری بالای آن بوده که در مقابل بقیه فلزات یک امتیاز اصلی است. همچنین مس جز اولین فلزات کشف شده توسط انسان بود و به همین خاطر هم طبیعی است که از آن برای هنر قلم زنی استفاده شود.

 

قلم زنی روی مس


هنر قلم زنی روی مس

برای شروع کار قلم زنی مس ابتدا ظرف مناسب برای این کار انتخاب می کنند. مرحله ی بعدی قیرکاری است. درون ظرف را از قیر مذاب پر می کنند و زمان می دهند تا قیر سرد شود. این کار به این جهت انجام می شود که در هنگام ضربه چکش روی قلم و ایجاد نقوش ظرف سوراخ نشود. همچنین به دلیل صدای بالای این کار در مدت طولانی به گوش آسیب میرساند که قیر کاری باعث می شود از میزان صدا نیز در حین قلم زنی بسیار کم شود. بعد از قیر کاری طرحی که روی کاغذ مخصوص کشیده شده روی ظرف منتقل می شود و بعد استادکار به وسیله چکش و قلم های مخصوص خطوط و نقوش مدنظر را ایجاد می کند. مرحله نهایی قلم زنی روی مس هم شامل زدودن قیر است که برای این کار به قیر حرارت داده و این کار را به راحتی هرچه تمام تر انجام می دهند.

 

قلمزنی روی مس

فروش قلم زنی روی مس

عوامل زیادی بر روی فروش و قیمت محصولات قلم زنی مس اثر دارد، یکی از موارد مهم نوع ظرف مورد استفاده است. ظرف های پایه اگر به صورت دستی تهیه شود دارای قیمت بیشتری نسبت به ظروف تولید شده به صورت ماشینی و انبوه است. همچنین میزان نقش و نگار، نوع ظرف مثل آجیل خوری، سینی و ...، ابعاد آنها و مواردی از این دست روی قیمت محصولات قلم زنی مس اثر دارد. به همین دلیل توصیه می شود برای تهیه آنها با قیمت مقرون به صرفه از طریق فروشگاه های اینترنتی معتبر و یا بازارچه های صنایع دستی اصفهان و شهرهای دیگر که در زمینه فروش محصولات قلم زنی روی مس فعال هستند، اقدام کنید.امید است با مطالب گفته شده با هنر ارزشمند قلم زنی روی مس آشنا شده باشید و اگر تصمیم دارید خانه خود را مهمان یک هنر اصیل ایرانی کنید، اینگونه محصولات را در صدر لیست خرید خود قرار دهید.

  • نمایش : ۳۳۸
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی