قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

قلم زنی شیراز هنر زیبای پارسی

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

هنردوستان زیادی با هنر قلم زنی شیراز آشنا هستند. این هنر از دیرباز در تاریخ باشکوه ایران زمین محبوب و ستودنی بوده است. امروزه طرح قلم زنی شیراز را یکی از بهترین صنایع دستی فلز کاری می دانند. محققان باستان شناسی ریشه قلم زنی را در هنر حجاری و حکاکی بر روی سنگها دانسته اند. از فرهاد کوه کن گرفته تا اساتید قلم زنی همه در اعتلای این هنر ارزشمند نقش داشته اند.بعد از حکاکی بر روی کوهها، به تدریج از فلزات گرانبهایی همچون طلا، نقره، مس و برنج در خلق قلم زنی استفاده شد که پایه گذار هنر قلم زنی امروزه می باشد. در حقیقت هنر قلم زنی همان نقش قلم بر روی فلز بر اثر ضربات چکش است. استاد قلم زنی با قلمی فلزی که دسته ای چوبی دارد، بر روی فلزات نقوش مختلفی را طراحی می کند. این نقوش بعد از پایان کار اثر هنرمندانه ارزشمندی می شود که قلم زنی شیراز در آن از شهرت خاصی برخوردار است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

قلم زنی شیراز


قلم زنی شیراز

بسیاری از ایرانیان شیراز را به شهر شعر و ادب و هنر می شناسند. شهری که مهد تولد شاعران بزرگی چون سعدی و حافظ است اما هنرمندان قلم زنی شیراز نیز دست کمی از شاعران پارسی گوی در حفظ هنر اصیل ایرانی ندارند.یکی از صنایع دستی شیراز، قلم زنی است. هنرمندان قلم زنی زیادی در شیراز فعالیت می کنند و با قلم فلزی خود چنان نقش و نگاری بر فلز می اندازند که تا ابد هنر ایرانی را ماندگار و جاویدان می کند. قیمت قلم زنی با توجه به کیفیت محصولات تولید شده در نظر گرفته می شود.


قلمزنی سبک شیراز

امروزه هنرمندان قلم زنی با استفاده از سه روش مختلف به کار قلم زنی مشغول هستند: 1- روش قلم زنی یک تکه یا بدون درز 2- روش چند تکه یا درز دار 3- روش استفاده از دستگاه یا خم کاری.برای شروع کار مهمترین قسمت قیراندود کردن فلز است. سطح کار توسط قیر مذاب بدون خلاء پوشانده می شود تا بعد از سرد شدن آماده قلم زنی شود. طرح را بر روی فلز آماده شده با سنبه در نقاطی نزدیک به هم سوراخ می کنند.نقشه روی سطح فلز گذاشته شده سپس با پودر ذغالی که در دستمال نرمی ریخته شده روی نقشه کشیده می شود. بهتر است برای انتقال طرح روی فلز سطح آن چرب شود. بدین ترتیب پودر ذغال از سوراخ های نقشه گذشته و روی فلز قرار می گیرد تا طرح کار کاملا مشخص شود. سپس استاد قلم زنی شروع به قلم زدن بر روی سطح فلز می کند.

 

قلمزنی شیراز


قلم زنی شیراز

شیوه های متعددی در هنر قلم زنی شیراز به کار می رود که عبارتند از: شیوه عکسی، شیوه زمینه پر، شیوه منبت، شیوه برجسته، شیوه مشبک و شیوه قلم گیری.وسایل و ابزار قلم زنی شامل قلم در سایزهای مختلف، چکش قلم زنی، تسمه خط کشی، قیر و پرگار می باشد.برای آموزش قلم زنی شیراز می توانید نزد استاد قلم زنی شیراز کار کنید و روش های متعدد قلم زنی را بیاموزید. چرا که صنایع دستی قلم زنی شیراز میراثی ماندگار از هنر اصیل ایرانی است.

  • نمایش : ۲۴۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی