قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

مراحل ساخت یک اثر قلمزنی اصفهان

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

اثر فاخر قلمزنی یکی از بهترین هدایایی است که شما می توانید از شرکت بازار مینا دریافت کنید. به هنگام ساخت اثر فاخر قلمزنی ،قلمزن ها، صفحات فلزی را از همان ابتدا آماده می کنند و بعد از آن کار شروع می شود. قلمزن ها با قلم و چکش روی صفحه کار می کنند. اثر فاخر قلمزنی را می توان گاهی اوقات در موزه ها یافت.

 

قلمزنی اصفهان


مراحل مختلف ساخت اثر فاخر قلمزنی 
در ابتدا باید بگوییم که صفحه ای که قرار است قلمزده شود لازم است که صاف و مسطح باشد. قلمزن در ابتدا با چکش ، از لبه های صفحه شروع کرده و به تدریج به جلو می رود و نقش های قلم روی صفحه حک می کند تا صفحه زیبا و منقوش به نظر برسد. در این مقاله قصد داریم که مراحل مختلف ساخت ظروف قلمزنی را به شما معرفی می کنیم تا نسبت به مراحل ساخت اثر قلمزنی دیدگاه روشنی داشته باشید. اثر فاخر قلمزنی طی مراحلی ساخته می شود .

 


طرح اولیه و قلمزنی آن روی اثر و اثر فاخر قلمزنی
قلمزن قبل از شروع به کار، طرح اولیه ای را انتخاب کرده یا اگر خود طراح باشد آن را روی کاغذ ترسیم کرده و امروزه این طرح ها اکثرا در مدل های کامپیوتری طراحی می شوند. امروزه کامپیوتر هم در قلمزنی استفاده می شود و استفاده از کامپیوتر باعث شده که کار قلمزنی ساده تر بشود. همیشه قبل از شروع کار قلمزن بهتر است که طرح اولیه خود را تهیه کرده و در جلوی چشمان خود قرار دهد. امکان ندارد که قلمزنی بدون طرح اولیه، روی سطح فلزی، طرح خود را با قلم و چکش منقوش کند. 

قلم زنی اصفهان


استفاده از کامپیوتر برای طراحی طرح ها و اثر فاخر قلمزنی
در دوران قدیم که کامپیوتر وجود نداشت طرح ها ساده و حتی بزرگ بود و جزئیات زیادی در قلمزنی رعایت نمی شد. امروزه به کمک کامپیوتر می توان طرح های پیچیده ای را طراحی و قلمزنی کرد که در نوع خود بی نظیر هستند و حتی امروزه به کمک کامپیوتر می توان طرح های جدیدی را آماده کرد که قبلا وجود نداشتند و با کمک کامپیوتر می توان طرح های جدیدی را خلق کرد تا مردم با طرح های جدیدی منقوش شده آشنا شوند. 


میزان چکش خواری صفحات مختلف فلزی و اثر فاخر قلمزنی
قلمزن لازم است که متناسب با صفحه فلزی، میزان چکش خواری آن ها را مشخص کند و طلاکوبی و میناکاری هر سطح فلزی نسبت به بقیه سطوح فلزی متفاوت است و قلمزن لازم است که متناسب با میزان چکش خواری سطح فلزی، چکش کوبی خود را بر روی قلم تنظیم کند. میزان چکش خواری هر صفحه نسبت به سایر صفحات متفاوت است و استاد قلمزنی لازم است که به میزان چکش خواری توجه کند تا بتواند  اثر فاخر قلمزنی را خلق کند. استاد اثر فاخر قلمزنی را با صبر و حوصله شکل می دهد .


برجسته کاری در ساخت اثر فاخر قلمزنی 
برجسته کاری یکی از مهم ترین روش های اثرهای قلمزنی است و برجسته کاری یکی از مهم ترین روش های قلمزنی است و در چند مرحله قیر روی صفحه فلزی می ریزند و با چکش و قلم روی قیر می زنند تا صفحه برجسته شود و بعدا قیر روی طرح می ریزند و از پشت قلمزنی روی صفحه فلزی را شروع می کنند. برجسته کاری صفحات فلزی، هنر هنرمند فلزکار را به رخ می کشد و گاهی اوقات این طرح ها به قدری جذاب است که نمی توان برای این هنر، رقمی را مشخص کرد. 

خرید تابلو قلمزنی



اثر فاخر قلمزنی یکی از بهترین هدایایی است که شما می توانید از شرکت بازار مینا تهیه کنید و مراحل مختلفی در تهیه و تولید اثر فاخر قلمزنی وجود دارد. داشتن طرح اولیه دستی یا کامپیوتری، آگاهی نسبت به میزان چکش خواری صفحه فلزی به قلمزن کمک می کند تا بتواند به ساده ترین شکل ممکن طرح خود را روی صفحه فلزی منقوش کند و قلمزن ها از تجربه و تخصص خود می توانند در ایجاد یک اثر فاخر قلمزنی استفاده کنند. 
 

  • نمایش : ۲۶۷
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی