قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

مروری بر هنر قلمزنی اصفهان و ایران

  • نویسنده: مهران خاشعی

تماس با ما

 

هنر قلمزنی اصفهان و سایر شهر ها، یک هنر دیرینه نام می گیرد، چرا که از زمان نیاکان ما تا به امروز به دنبال مان آمده است. درست است که در گذشته شکل و شمایلی این چنین نداشته است، و به نام رسمی قلمزنی شناخته نمی شده است. اما در عین حال، یک ساختار و یک هویت داشته است. در گذشته، این برجستگی ها و تورفتگی ها در دل سنگ ها و با نام حکاکی شناخته می شد اما امروز نام دیگری دارد، آنهم بنا به پروسه ساخته شدن و شکل گرفتن و عرضه شدن اش!هنر قلمزنی فقط روی مس انجام نمی شود. شما می توانید ظروف مختلفی را پیدا کنید که از جنس فولاد، نقره، طلا، یا برنج هستند و روی آنها هنر قلمزنی پیاده شده است. این طرح ها برای خودشان دنیایی دارند و بسته به سبک و ساختاری که دارند با یکدیگر تفاوت دارند.

 

چگونگی نقش زنی روی ظروف

در واقع، آن طور که در ذهن مجسم می شود، هنر قلمزنی به کمک یک قلم فلزی یا منقاش فولادی انجام می شود. این منقاش دارای دسته چوبی است و می تواند نقوش را روی ظروف مختلف که از آنها نام بردیم، حک کند. قیمت قلم زنی اصفهان با توجه به کیفیت و ظرافت آن در نظر گرفته می شود. شئ یا ظرفی که قرار است مزین به این هنر شود باید از قبل از درون یا زیر به قیر مذاب آغشته شده باشد. طرحی که قصد اجرای آن روی ظرف داریم روی سنبه گذاشته می شود. با قلم نقاط نزدیک به هم آن، سوراخ می شود. سطح فلز برای انتقال طرح چرب می شود و سپس با کمک پودر زغال روی نقشه کشیده می شود. این پودر روی سطح فلز قرار می گیرد و شکل یا طرحی که قصد اجرای آن روی شئ مورد نظر را داریم به راحتی روی ظرف مذکور، منتقل می شود. در نهایت کار قلمزنی توسط هنرمند قلمزن انجام می شود.

 

 

هنر قلمزنی چه سبک هایی دارد؟

برای هنر قلمزنی، دست هنرمند باز است. در واقع او براساس سلیقه خود یکی از شیوه ها را انتخاب می کند و روی ظرف یا شئ مورد نظر پیاده سازی می کند. از جمله آنها می توان به مدل برجسته، زمینه پر، عکسی، مشبک و قلم گیری اشاره کرد.شیوه قلم گیری در هنر قلمزنی، همانطور که نامش مشخص است، تزئین طرح روی شئ با ایجاد خط خراشی شکل می گیرد. قیری که قبل از شروع کار باید در زیر یا درون ظرف باشد، مجددا به حالت مذاب در می آید و از ظرف خارج می شود.روش منبت نیز با ایجاد اختلاف دو سانتی بین زمینه فلز و موضوع است که باعث زیبایی بیشتر اثر می شود. شیوه مشبک هم با جدا کردن زمینه از سطح کار، سبب بهتر نمایان شدن طرح و شکلی می شود که قصد نمایش آن را به مخاطب داریم.شیوه عکسی برعکس دو گزینه قبل است و با سایه یا خط طرح روی شئ یا ظرف مورد نظر نمایان می شود. در حالت زمینه پر هم تمایزی بین طرح و زمینه نیست و تنها در زمینه بافت ایجاد می کنیم تا طرح اصلی نمایش داده می شود.

 

زیبایی شناسی هنر قلمزنی

هنر قلمزنی را می توان از ابعاد مختلف از منظر زیبایی شناسی بررسی کرد. اینکه ارائه مفاهیم و موضوعات مختلف به واسطه ایجاد برجستگی ها و تورفتگی ها داخل فلزات مختلف، مثل یک تابلو هنری نمایش داده می شود خود موضوعی بسیار پیچیده و خاص است. هر یک از المان هایی که روی این ظروف نقش می بندند یک مفهوم را بیان می کنند.برای تهیه ظروف قلمزنی متنوع و تابلو های مزین شده به این هنر می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی بازار مینا اقدام کنید. در این فروشگاه کلیه آثار هنری قلمزنی اصفهان در دسترس شماست.

 

  • نمایش : ۳۳۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی