قلمزنی اصفهان و قیمت خرید قلم زنی روی مس

خرید قلمزنی اصفهان با قیمت ارزان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان (بشقاب قلم زنی-گلدان قلم زنی-شکلات خوری قلم زنی و ...)


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

هنر قلمزنی در ایران و آشنایی با تاریخچه قلم زنی

  • نویسنده: مهران خاشعی

قلمزنی اصفهان

هنر قلمزنی به معنای تزئین و همچنین کنده کاری نقوش بر اجسام مختلف فلزی از جمله مس، طلا و برنج می باشد. به عبارت دیگر حک نقوش و خطوط با استفاده از قلم که با ضربه چکش انجام می گیرد، قلمزنی نامیده می شود.در بین اجسام فلزی مورد استفاده در قلمزنی، قلمزنی بر روی فلز مس به جهت نرمی و همچنین شکل پذیری مناسب و راحتی که دارد، از متداول تر فلزها جهت این امر محسوب می گردد. از طرف دیگر با استناد به شمار زیادی از باستان شناسان و مورخان مطرح در عرصه هنر، فلز مس اولین فلزی ست که در قلمزنی بسیار مورد توجه متخصصین این امر می باشد. پیشینه هنر قلمزنی به زمان سکاها با نژاد آریایی بر می گردد.در سال های پیش رو این هنر به واسطه نوآوری ها و تلاش های هنرمندان قلمزنی به ویژه با انتصاب هنرمند برجسته و نامی کشور (مرحوم استاد محمود دهنوی)، جانی دوباره گرفت و به تدریج قدم های ارزشمند و جدیدی در گسترش بیش از پیش این هنر برداشته شد.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

قلمزنی اصفهان



تاریخچه قلمزنی در هنر ایران زمین

هنر قلمزنی در فرهنگ سنتی ایرانیان دارای جایگاه بسیار والا و ارزشمندی است. این هنر وزین با یاری اندیشه هنرمندان ایران زمین، ذق سرشار آن ها و نیز با پیروی از آداب، سنت ها و همچنین فرهنگ و مذهب ایرانیان بر روی اشیا فلزی همچون مس، طلا، برنج نقش می بندد. هنر قلمزنی از دیرباز به تدریج نسل به نسل منتقل و ماندگار شده است. پیشینه هنر قلمزنی در ایران، تاریخ شفاف و واضحی ندارد.قیمت خرید قلمزنی اصفهان ،تیریز،شیراز و شهرهای دیگر به کیفیت کار انجام شده بستگی دارد. به طوریکه اطلاع موثقی از آثار مستندی که گویای اولین مکان یا اولین اشیاء ای که بر روی آن ها هنر قلم‌زنی یا حکاکی نقش بسته باشد، در دست نمی باشد.به کارگیری فلز در قلمزنی، به خصوص مس در ایران و همچنین خاور نزدیک تقریبا سابقه تاریخی آن به چند هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. با توجه به شواهد و مدارک موجود باستان‌شناسی باید این نکته را یادآور شویم که شمال و همچنین مرکز ایران از قدیمی‌ترین و با سابقه ترین ‌مراکز صنایع فلزکاری در جهان بوده اند.

 

هنر قلمزنی

خرید صنایع دستی

صنایع دستی ایران یکی از مشهورترین هنرهای دستی در سراسر جهان به شمار می رود و لذا علاقه مندان بیشماری را دارا می باشد. هنر قلمزنی یکی از شاخه های صنایع دستی به حساب می آید. از معروفترین برندهای صاحب در بازار ایران به ویژه می توان میناکاری اسماعیلی را ذکر نمود.
صنایع دستی اصفهان و محصولات تولیدی آن به دلیل کیفیت و جلوه بی نظیر به راحتی می توانند جایگزین بسیار خوبی برای محصولات بیگانه و خارجی باشد.
چنانچه قصد با خرید عمده صنایع دستی اصفهان یا صنایع دستی تبریز را داشته باشید می توانید با استفاده از خرید آنلاین ضمن حفظ وقت و خرید آسان از تخفیف های ویژه آنها نیز بهره مند گردید و در کمترین زمان کالای مورد نظر خود را دریافت نمایید. خرید و فروش صنایع دستی اصفهان جهت هدایای تبلیغاتی سازمانی بسیار کارا و مفید می باشند.

  • نمایش : ۳۴۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی